המדריך המלא לקידום סרטונים ביוטיוב

אם אתם קוראים את השורות האלו אתם בוודאי מבינים עד כמה סרטוני יוטיוב יכולים להיות מועילים לקידום מטרות שונות של העסק. אכן, היא כבר מזמן הרבה יותר מרשת חברתית או מפלטפורמה שבה אנשים פשוט מפרסמים סרטונים של עצמם. כיום מדובר באחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר בעולם העסקי ובכל המגזרים, כאשר ניתן לפרסם בו בין היתר סרטוני תדמית על בסיס וידאו, אנימציה, סרטוני הדרכה למוצרים ועוד.

קודם כל יוטיוב היא אמצעי חשיפה מצוין בפני עצמו, מכיוון שלסרטונים יש פעמים רבות כוח שהוא הרבה מעבר למילים. אבל יותר מכך, יוטיוב היא כלי מצוין לקידום האתר שלכם, הפייסבוק ונכסים אחרים שאתם מחזיקים ומתפעלים ברשת. אכן, סרטון או ערוץ יוטיוב מצליח משלכם בהחלט יכולים להביא עוד גולשים רלוונטיים לאתר, לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, לקדם קמפיין שונים של מכירות על שלביהם ומוצריהם השונים, וכמובן להגדיל את המכירות. יחד עם זאת, יש לזכור שהתחרות ביוטיוב איננה פשוטה, שהגולשים אינם מלאי סבלנות ורק מחכים כל היום לסרטון הבא שלכם, וגם גוגל הוא לא מנוע חיפוש שמחפש דווקא אתכם. 

אכן, בשביל לקדם סרטוני יוטיוב בצורה נכונה, חכמה ואפקטיבית יש להקפיד על מספר כללים, לבצע עבודה איכותית ונכונה ולדעת לנצל הזדמנויות וכלים כמו למשל קניית צפיות. בשורות הבאות נביא סקירה על הכלים העיקריים והדגשים המרכזיים בקידום סרטונים ביוטיוב.

כללים בסיסיים בהעלאת סרטון ליוטיוב

קודם כל, חשוב להבין כי כשאתם מעלים סרטון ליוטיוב אתם מכוונים כמובן אל הגולשים והצופים הפוטנציאליים, אולם גם אל מנוע החיפוש של גוגל. אכן, יוטיוב נקנתה כבר לפני יותר משלוש עשרה שנים על ידי גוגל, וגם אם לא הייתה נקנית – התוצאות בהחלט היו מופיעות במנוע החיפוש המוביל בעולם, ללא מתחרים. לכן, כאשר את מעלים את הסרטון יש להקפיד על כמה כללים בסיסיים על מנת לאפשר לאלגוריתם החיפוש של גוגל לקרוא ולהבין במה הסרטון עוסק. 

כך לדוגמא, לכל סרטון צריכה להיות כותרת שמתארת ממש בקצרה את הנושא בו הוא עוסק. השאלה היא כמובן באיזו כותרת לבחור והתשובה משתנה לפי כמה פרמטרים. קודם כל, היא צריכה להיות כאמור קצרה. שנית, היא צריכה להיות בשפה (עברית, אנגלית) בהתאם לקהל היעד שלכם. בנוסף, היא צריכה לכלול מילות מפתח שרלוונטיות עבור הגולשים שלכם. גוגל מציעה כלים פשוטים וידידותיים לאיתור מילות מפתח עם מדריכים מובנים וברורים, בעיקר אפשר לציין את גוגל אדוורדס. אז היעזרו בכלי הזה או באחרים כדי לאתר את מילות המפתח הרלוונטיות לסרטון, שמצד אחד זוכות להרבה חיפושים ומצד שני אין עליהן תחרות חזקה מדי. שלבו את המילים הללו בכותרת הסרטון שלכם.

דוגמא נוספת להיבט שחשוב להקפיד עליו הוא התגיות והתיאור. יש לציין כי ככל שעובר הזמן ההיבטים הטקסטואליים האלו פחות משפיעים על הקידום, אולם אין חולק על כך שהם עדיין נחוצים לצורך האינדוקס בגוגל. לכן, בתגיות צריך לכלול מספר ביטויי המשלבים בין מילות המפתח לשם העסק. שימו לב שמרבית הגולשים מתעניינים בסרטונים שנותנים להם ערך, כמו למשל מדריכים המסבירים איך לעשות פעולה מסוימת. אז שלבו בתגיות וגם בתיאור ובכותרת מילים שאומרות שכאן נותנים הסבר לפעולה זו. בניגוד לכותרת ולתגיות, התיאור הוא כבר קצת ארוך יותר אבל ממש לא צריך להשתולל ולכתוב מגילות. התיאור פשוט צריך להביא בצורה ברורה וחביבה את מה שאפשר לראות בסרטון, ובעיקר כדאי לשלב בו את פרטי ההתקשרות עם העסק וכתובת האתר או הפייסבוק שלו, למד ההסבר התמציתי ומילות המפתח כמובן.

מה הכי קובע את הקידום?

מלבד ההיבטים שתיארנו לעיל, בשורה התחתונה מה שקובע את הקידום של סרטונים ביוטיוב הוא האטרקטיביות. כמו הרבה דברים אחרים בחיים, גם כאן אי אפשר לעשות "זבנג וגמרנו" אלא צריך להשקיע בסרטונים איכותיים ומתוכננים היטב לאורך זמן. קודם כל, מבחינת איכות הסרטון נראה שאין צורך להכביר מילים – בוודאי ברור לכם שאנשים צופים בסרטונים שלכם לא בגלל שאתם הדבר הראשון שעליו הם חושבים בבוקר, אלא בגלל שהסרטון הוא מעניין, בעל ערך מוסף, מצחיק, חשוב, נותן תשובה לשאלה, פותר התלבטות מסוימת וכדומה. בנוסף, הסרטון חייב להיות קולע למטרה ולא מפוזר ומבולגן. לפי מחקרים, אנשים נותנים בערך חמש או שבע שניות לסרטון על מנת להחליט אם הוא שווה את זמנם, אז כמובן תנו דגש גם חזק על ההתחלה ופתו את הצופים להישאר אתכם. 

יש דרכים רבות לייצור סרטון אטרקטיבי אבל לא ניכנס לעובי הקורה של הנושא הזה. במאמר הנוכחי נתמקד יותר בקידום הסרטון עצמו וכפי שאמרנו זו לא מלאכה של פעם אחד. למעשה, אחד הדברים שהכי משפיעים על ההצלחה של הסרטונים ומכאן גם על הקידום הכללי שלהם, הוא מספר הצפיות, מספר התגובות ומספר הלייקים. איך משפרים את הנתונים האלו? קודם כל, מפרסמים באופן שוטף סרטוני ביוטיוב ולא מסתפקים בסרטון כל כמה שבועות או חודשים. אם אתם רוצים ליצור עניין ובאזז סביב הערוץ שלכם, צריך לעבוד. בנוסף, אם אתם רואים שמישהו הגיב על הסרטון בחלק התחתון, אל תפקירו אותו. להיפך, כל תגובה של צופה צריכה להביא תגובה משלכם שאפילו תמשוך לתגובות נוספות. זה לא רק בגלל ההרגשה של הגולשים שמישהו באמת לוקח אותם ברצינות וברמה האישית, אלא גם בשביל הקידום שמתחזק ככל שיש יותר עניין תגובות סביב הסרטון.

בנוסף, את הבאזז סביב הערוץ שלכם אפשר בהחלט לקדם על ידי תגובות שאתם נותנים לזסרטונים של אחרים. כך למשל, אם יש מישהו שפועל בתחום שלכם או משיק לכם, תוכלו להיכנס לסרטון שלו, לתת איזו תגובה חיובית, לתת לייק, ולנצל את הבמה כדי לקדם את המוצר שלכם. כמו כן, דאגו לכך שכל סרטון שאתם מעלים לרשת יזכה להפצה בכל האמצעים העומדים לרשותכם על מנת לחזק את הקידום שלו על ההתחלה, ודאגו שהוא ייכנס לפחות לאחד הפלייליסטים שלכם.

קניית צפיות ביוטיוב – מקדם את הסרטון?

אחד הכלים המשמעותיים ביותר לקידום סרטוני יוטיוב הוא קניית צפיות, כפי שחברתנו מציעה בחבילות שונות. יחד עם זאת, לפני שנגיד כמה מילים לסיום על קניית הצופים בסרטונים, חשוב לנו להבהיר שלא ניתן לסמוך על הקנייה בלבד. אין ספק שמאות ואלפי צופים אמיתיים שנחשפים לסרטון שלכם יכולים לקדם מאוד אותו, אולם האפקט לא עומד בפני עצמו בלי שתייצרו מעורבות. איך מייצרים מעורבות? בדיוק כמו שהסברנו קודם – להשיב לתגובות, לעודד דיונים סביב הסרטונים, להגיב לסרטונים של אחרים, ובקיצור – לנצל את כמות הצפיות שזינקה אצלכם בשביל לייצר עניין סביב הסרטון, הפלייליסטים והערוץ בכלל. ומעבר לכך, כפי שאמרנו הסרטון חייב להיות מושקע, איכותי ומעניין.

אם אתם חושבים על קניית צפיות לסרטון יוטיוב, ועדיין לא עשיתם זאת בעבר או שניסיתם ולא הייתם מרוצים, חשוב שתבינו את המשמעות של גולשים אמיתיים. יש חברות עולמיות שאמנם יודעו להגדיל את כמות הצפיות אבל למעשה מתחכמות ואין אנשים אמיתיים שרואים את הסרטון. גוגל כבר למדה את הטריקים האלה ויודעת להתגבר עליהם, כך שאם אתם קונים צפיות זו חייבת להיות חברה שמציעה אך ורק גולשים אמיתיים. חברתנו עובדת בשיתוף פעולה עם יוטיוב ומציעה צופים אמיתיים שאינם מעוררים שום סיכון של סנקציות כאלו ואחרות לסרטונים שלכם.

טרופיק היא אחת החברות היחידות בעולם עם פיתוח מערכות אוטומטיות לקידום ברשתות חברתיות. טרופיק מאגדת צוות של אנשי מקצוע בתחום השיווק ופיתוח מערכות עם ניסיון של יותר מ-7 שנים בתחום. טרופיק מציעה מגוון רחב של כלים ושיטות לשווק ופרסום ברשת, החל מהתקנת מערכות לקידום ופרסום בפייסבוק, יוטיוב, גוגל ועוד.