עוקבים באינסטגרם בכסף
אינסטגרם, אחת מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם, פועלת על מנגנון של עוקבים ונעקבים (followers ו-followings).
אלו שאתם עוקבים אחריהם, נקראים נעקבים. אתם רואים את הפוסטים שלהם על הפיד שלכם, אתם יכולים להגיב להם, לאהוב את הפוסטים שלהם, לתייג את חברים שלכם ואתם בעצם משמשים "כמפיצים" של הפוסטים שלהם ברחבי האינסטגרם. כל אחד מהנעקבים הללו, בדיוק כמוכם, מעוניין שיהיו לו המון עוקבים, לייקים, תגובות ושיתופים.
בתור מפרסמים, לעומת זאת, אתם דווקא מעוניין לא בכמות גדולה של נעקבים- אלא דווקא בכמות גדולה של עוקבים. העוקבים הם אותם אנשים שמחפשים אתכם, שמעוניינים לשמוע ממכם, שמעוניינים לדעת מה אתם עושים, מה אתם מעלים, איזה מוזיקה אתם שומעים, איפה אתם מטיילים, מה למדתם היום ועוד. בתור מפרסמים של מוצרים- האינסטגרם הוא המקום שלכם להגיע לעולם חדש של אנשים שמעולם לא הכרתם ולמכור להם את המוצר. אך אם העוקבים לא באים לבד- איך הם בעצם באים?
העוקבים יכולים לבוא בשתי דרכים:
- עוקבים שמגיעים לבד.
- עוקבים באינסטגרם בכסף.
עוקבים אורגנים הם אותם עוקבים שבאים כשהחברים שלהם "קוראים להם". זאת אומרת, אם ישראל ישראלי עוקב אחריכם, ראה תמונה שהוא אוהב ותייג שם את חבר שלו- החבר כרגע מודע אליכם ויכול לעקוב אחריכם גם. זה לא משנה אם הוא מעולם לא שמע עליכם- מרגע שחבר שלו תייג אותו הוא קיבל "הוכחה חברתית" לכך שאתם חשובים ומשמעותיים. ההוכחה החברתית הזו היא הדבר החשוב ביותר, הדבר שאתם חייבים ליצור. אתם צריכים שיהיה לכם בסיס משמעותי של עוקבים, ולכן אתם חייבים להתחיל עם עוקבים באינסטגרם בכסף .
עוקבים באינסטגרם בכסף הם סוג של עוקבים שאתם בוחרים להביא- ללא הסתמכות על אחרים. אתם קובעים איזה סוג של עוקבים אתם רוצים, לפי הרצונות שלהם, לפי האהבות שלהם ולפי מה הם מעוניינים להוציא עליו את הכסף שלהם. לפי פילוח של השוק שלכם- אתם צריכים להבין מי מהשוק נמצא באינסטגרם ולהביא אותו אליכם! ואז, בלחיצת כפתור פשוטה, אתם מביאים לנו הוראה להביא אליכם את העוקבים הללו- ואנו עושים זאת. העוקבים שאתם תקבלו הם עוקבים ישראלים שמוכנים להוציא את הכסף שלהם על המוצר שלכם. מרגע שהם אצלכם- מתפקידכם להמשיך לעניין אותם, לרגש אותם ולתחזק אותם. המעורבות שלהם תלויה בכם.
אתם צריכים להמשיך להעלות תמונות, סרטונים וסקרים, אך הפעם המשימה היא לא למשוך עוקבים (המשימה הקשה מכולם) אלא דווקא לשמר עוקבים (דבר מאוד קל).
הנה מספר דרכים מעניינות לשמר את העוקבים שקניתם לאינסטגרם בכסף:
- פרסמו בשעות בהן הקהל הכי פעיל. האינסטגרם מאפשר לכם לבדוק נתונים סטטיסטיים על הקהל שלכם, איפה הם גרים, מתי הם הכי פעילים ועוד. תפרסמו בשעות הפעילות הנפוצות ביותר- וככה תוכלו להגדיל את מעורבות הקהל.
- באותה צורה בדיוק, תפרסמו דברים בהקשר של מקום המגורים של הקהל. רוב הקהל שלכם חיפאי? אז חשוב שתפרסמו דברים שקשורים לחיפה. ככה הקהל "יתלהב" לראות את העיר שלו ויגביר את מעורבותו.
- תפרסמו פעם אחת ביום. לפי מחקרים שנעשו- פרסום של פוסטים מספר פעמים ביום יכול לגרום למעורבות שלכם דווקא לרדת! אנשים לא אוהבים שחופרים להם…
- היו יותר פעילים בסטורי. השינוי המשמעותי ביותר באינסטגרם הוא דווקא הסטורי, בו אנשים מעלים בצורה יותר תכופה תמונות וסרטונים, על מנת לרגש את הקהל.
כמו שאתם רואים, לאינסטגרם יש אפשרויות רבות ומגוונות להגברת מעורבות הקהל. קנו עוקבים ישראלים פעילים ורגשו אותם!