פייסבוק ישראל
כאשר סטודנטים במסלול האקדמי המכללה למנהל, ראשון לציון הלומדים תקשורת: רדיו, עיתונות, מדיה דיגיטלית ועוד, ראיינו ושאלו את מנכל״ית פייסבוק ישראל על עד כמה אפשר לסמוך עליהם הרי מצד אחד פייסבוק ישראל יכולה לפצח את ולחזות אנשים שעוברים על החוק או אפילו מנהיגים פוטנציאליים לעומת מוצרים אותם אנחנו רוצים לצרוך היא ענתה את הדבר הבא: לטענת מנכל״ית פייסבוק ישראל המטרה של פייסבוק כלומר החזון שלה כחברה היא ״להפוך את החברה או את העולם לפתוח ומקושר״. כל דבר שפייסבוק עושה בשגרה שלה הוא לשם המטרה הזו בין אם זה ניתוח קהלי יעד, פרסום, רה מרקטינג – הכל סובב את החזון הזה. תחשבו על זה… דרך ובעזרת פייסבוק כל אחד בכל נקודה על הגלובוס הזה, יכול ליצור קשר עם כל אחד בנקודה שרחוקה ממנו ונמצאת בקצה השני של העולם.
הנה דוגמא מדהימה לזה…
בפייסבוק יש המון קבוצות של רילוקיישן לישראלים. כלומר ישראלים שנמצאים בתהליך מעבר מישראל למדינה אחרת, תהליך שהוא לא פשוט הן מבחינה רגשית והן מבחינה פיזית יכולים להיעזר בישראלים אחרים שעשו את התהליך הזה וממש להיעזר בהם. לא תאמינו לאיזו רמת שיתוף והכלה הקבוצות הללו מגיעות, זה בלתי נתפס. דנים שם על כל הנושאים בעולם בין אם זה חינוך של הילדים, מציאת דירה, סביבה חברתית, עבודה מהבית או עבודה בחברות במקומות שונים ועוד.
אז למעשה, לפי עדי ולפי הדברים שאפשר להסיק ממה שהיא מספרת המטרה של פייסבוק היא לאפשר גם לעסקים וגם לאינדיוידואלים להתחבר. החיבורים שנוצרים הם מדהימים. אז נכון, פייסבוק יכול להיות מקום ׳מפחיד׳ אבל לטענתה אנו חיים בעולם מפחיד. הרי זה גם מפחיד להיכנס לרכב בכל יום, ובכל זאת אנחנו עושים את זה כדי לשפר את רמת החיים שלנו ולחיות חיים טובים יותר.
בזכות החיבור הזה, החיבור בין עסקים לבין אנשים פרטיים אומרת עדי סופר תאני, סטארט אפים שקמים באמת יכולים להצליח בעולם שלנו ולא רק בגבולות ישראל, אלא מחוצה לה.
מדוע לפייסבוק ישראל ופייסבוק העולמי יש כזה כוח?
בנוסף לדבריה, טוענת עדי כי בימים שלנו, בעידן הדיגיטלי של שנת 2017 אנחנו לא צריכים להיוולד להורים עשירים ורק דרך זה להתקדם בעולם שלנו ולהצליח, דבר שהיה עד לא מזמן לדרך בטוחה להצלחה.
לטענתה החברה הבאה שקמה אפילו ללא רקע קודם, יכולה להצליח לא רק בישראל, אלא בכל העולם וזאת לטענתה לזכותה של פייסבוק ואי אפשר להתווכח עם הנתונים. תחשבו על זה רגע…
היום כל אחד שיש לו רעיון… בין אם זה רעיון למוצר, רעיון לשירות חדש, רעיון לעסק, רעיון לפטנט יכול ללכת עם זה עד הסוף ולנצל את כל היתרונות שיש לפייסבוק להציע לו בין אם זה על ידי חדירה אל השוק, בין אם זה על ידי זיהוי קהלים פוטנציאליים, חיבור בין הרעיון או המותג לצרכן וזה למעשה כוח אדיר שאותו ישראלים רבים עדיין מפספסים ולא מנצלים עד הסוף. שילוב בין תמונה, סרטון ומלל הוא שילוב מנצח שמעודד הצלחה בכל רחבי העולם.
כשמסתכלים על נתונים, כל אומרת עדי אפשר להגיד שהשוק בישראל מייצר את הכי הרבה חברות גלובליות בעולם בזכות פלטפורמה כמו פייסבוק ישראל. מי שיודע לטענתה, להסתכל על פייסבוק בתור פלטפורמה טכנולוגית שחיה וקיימת ומנצל אותה לטובת המטרות העסקיות שלו בצורה חכמה, יכול להגיע מאוד רחוק ויש לכך לא מעט הוכחות בשטח.
איפה טמונה ההצלחה?
כששואלים את עדי עד כמה מעורב מארק צוקרברג בהתרחבות של פייסבוק העולמית למקומות נוספים בעולם ולסניפים כמו פייסבוק ישראל היא אומרת שהחיבור קיים וההצלחה של החברה טמונה דווקא ביכולות שלו לראות את הפרטים הקטנים, להבין את השטח ולא פחות חשוב לנסות כל הזמן להבין לאן אנחנו הולכים.
עבודה במרחב הפתוח
פייסבוק כחברה גם בעולם וגם בישראל, פועלת ללא משרדים כמו בתרבות העסקית המיושנת. כולם עובדים במרחבים פתוחים מה שנקרא Open Space וכמובן שיש מאחורי שיטת העבודה הזו המון מחשבה וזה חלק בלתי נפרד מהשיתופיות בה דוגלת פייסבוק העולמית ופייסבוק ישראל.
לסיכום, פייסבוק יכולה להיות המקום שבו אתם תורמים משהו לחברה, היא יכולה להיות המקום שמעודד את ההצלחה שלכם, היא יכולה לעזור לכם בתחומים מסוימים שקשורים לחיים שלכם, רק צריך לדעת איך לחפש ואיך למנף כל רעיון מחדש.