צפיות בפייסבוק
לאחר שנים ארוכות בהן פייסבוק דשדשה מאחורי יוטיוב בתחום הוידאו- עולם הסרטונים כבש את הרשת החברתית בסערה. עם מנגנון חלוקת תמלוגים הדומה ברובו לעולם היוטיוב, יוצרים רבים גילו שמשתלם גם לפרסם את הסרטונים בפייסבוק- ושהם אשכרה מצליחים לקבל כסף על זה.
אך פייסבוק כמו פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם אוהבת להציב תקרות ליוצרים שלה, תקרות אותן היוצרים אינם מצליחים לעבור. התקרה הראשונית ביותר היא תקרת המשפחה והחברים. נגיד וכולם עשו לכם לייק וצופים בסרטונים שלכם, מה הלאה? איך הסרטונים שלכם יגיעו לחברים שלהם? ולחברים שלהם? ולאנשים לא מוכרים מהצד השני של הארץ?
זה לא סוד שפייסבוק רוצה שתשלמו לה למטרת קידום הסרטונים שלכם, וזה יוצר מצב בו אתם מוציאים יותר על סרטון מהסכום שאתם באמת תכניסו ממנו בסוף.
רגע רגע, בואו נעצור כאן! קודם כל, לפני שאנחנו מתקדמים לעניין קידום הסרטונים, בואו נבין כמה פייסבוק משלמת מלכתחילה. בדומה ליוטיוב, פייסבוק שותלת לכם מודעות בסרטונים ומתחלקת איתכם בהכנסות בצורה הבאה: 55% הולך אליכם, 45% הולך אליהם. עכשיו, ברמה של צפייה חד פעמית, הסכום שאתם תקבלו יהיה כה זעיר שאפילו לא תשימו לב אליו. בשביל להתחיל לקבל כמויות יותר גדולות של כסף- אתם תצטרכו כמות גדולה של צופים. אפילו כמות גדולה מאוד- ברמה של עשרות אלפים.
אבל אם אתם עוד אדם אחד שמייצר סרטונים, בלי כמות גדולה של עוקבים, מאיפה תביאו את כל הצופים האלו?
פייסבוק מצפים כמובן שתשלמו להם, מה שמטה את המאזן הכספי לרעתכם. אם תלכו בגישה הזו- אתם לעולם לא תצליחו להכניס יותר מההוצאות שלכם.
אז מה אפשר לעשות?
הפתרון הוא כמובן קניית צפיות בפייסבוק . אם משתמשים בתיאוריית "ההוכחה החברתית" ניתן להבין שהדרך הטובה ביותר להראות לגולשי הפייסבוק שהסרטון שלכם "פופולארי" וסרטון "ששווה לצפות בו", היא להראות להם שיש אנשים רבים אחרים שכבר צפו בסרטון שלכם!
ככל שיותר צופים אורגניים יצפו בסרטון שלכם, ובפרסומות המושתלות בו, כך אתם תקבלו יותר ויותר כסף מהרשת החברתית- וזה כבר ממקסם הכנסות!
אתם צריכים לנצל את הצופים הקנויים כמשפך לצופים האורגניים. ככל שיהיו יותר קנויים, ככה יותר אורגניים יגיעו אחריהם. אם אתם מתקשים לדמיין את זה תחשבו על המטאפורה הבאה: דמיינו שוק ריק שלא מגיעים אליו קונים. הקונים הפוטנציאליים לא באים כי השוק ריק, הם הולכים רק למקומות הומי אדם. מנהל השוק כרגע עלה על רעיון שיווקי- הוא ישלם לכמות גדולה של ניצבים שיסתובבו בשוק ויעשו "כאילו" הם קונים, מה שיגרום לקונים הפוטנציאליים להגיד "היי איזה יופי, זה מקום פופולארי! בואו נלך אליו גם!"
זה אולי נשמע טיפשי, אך זה נכון. ככה בני אדם פועלים! אנחנו הולכים למקומות הפופולאריים ביותר, צופים בסרטונים הנצפים ביותר. לא סתם המוזיקה הכי מצליחה בעולם היא מוזיקת "פופ" (Popular culture). זה לא שהמוזיקה הזו יותר טובה או איכותית משאר סוגי המוזיקה, היא פשוט המוזיקה לה "הרוב" מקשיבים. אבל אתם חושבים שמתוך מאות מיליוני הצפיות שיש לכל שיר פופ, כולם אורגניים ואף אחד מהם לא קנוי? מפתיע, אבל אין מה לעשות- זה התהליך העובד ביותר.
כעת, השליטה היא בידיים שלכם. הדרך שלכם להביא את הצופים האורגניים ברורה- ועוברת דרך עולם קניית הצפיות בפייסבוק. הרשת החברתית עושה מאמצים רבים כדי לפתח את עצמה, ובדרך מביאה לכם, המפרסמים, הזדמנויות רבות מספור להצליח, לפרסם, לשווק ולמכור. הכדור בידיים שלכם- כעת הזמן להחליט!