שיווק באינסטגרם למותגי הלבשה: השיטות הטובות ביותר + דוגמאות
בשנה שעברה, ה-Telegraph הכתירו את אינסטגרם כ- "חלון ראווה טבעי עבור עולם האופנה".
אפילו Chanel, אחת מהחברות האחרונות שהרימו ידיים והחלו במכירות ברשת, עכשיו מעסיקה צוות שכולו מיועד לאינסטגרם בפריז.
וזה מאוד הגיוני אם תחשבו על זה.
ב-2017, 90% מהמשתמשים באינסטגרם היו מתחת לגיל 35, המוכרים כ-"דור המילניום", שידועים כבעלי תרבות של "עכשיו, עכשיו, עכשיו".
אינסטגרם מספקת את הפלטפורמה המושלמת עבור מותגי אופנה שיראו את הקולקציות האחרונות שלהם ולאפשר לצרכנים הקבועים שלהם אפשרות לרכישה בקליק.
המראה הטבעי של אינסטגרם ביסוד שלו מדמה מסלול דוגמנות דיגיטלי, בייחוד בעזרת שתי התכונות החדשות, זה נהיה המקום שאליו הולכים משתמשי הפלאפון כדי לקנות קולקציות חדשות מהמותגים האהובים עליהם.
כרגע, אנו מדברים על האפשרות בסטורי "החלק למעלה", אשר שולח משתמשים ישירות לתוך עמוד המכירה, כמו גם האפשרות לציין מחיר ישירות על הפוסט באינסטגרם.
בסופו של דבר מדובר בשוק מקוון מהולל שמספק מעל ומעבר, אינסטגרם יכולה לעזור למותגי הלבשה ליצור קהילה ולבנות קשרים אמיתיים עם העוקבים שלהם.
"מחקרים על האסטרטגיה של Chanel באינסטגרם אומרים, "אינטימיות היא מילת המפתח בניתוח שלנו, כאשר Chanel הפכה להיות המובילה בתחום ההתקשרות עם "דור המילניום", והיא שמה לעצמה מטרה את מה שהם רוצים לראות.
בואו נסתכל על כמה דרכים חדשניות שהם ושאר מותגי הלבשה משתמשים באינסטגרם בכדי להניע מכירות ולשתף את מסרי השיווק שלהם.
כיצד לרתום את השיווק באינסטגרם עבור מותג ההלבשה שלך
- היכנסו לתוך הכוח של תוכן שנוצר על ידי משתמשים
אנתרופולוגים עתידיים יאשרו כי אנו נמצאים כעת בעידן הסלפי, עם יותר מ 69% מהמבוגרים שטוענים שהם מעלים תמונות סלפי למדיה החברתית (מספר זה גדל ל 87% אם אנחנו מסתכלים רק על "דור המילניום").
ואין משהו שאנשים אוהבים יותר מאשר לשתף תמונה של עצמם בתלבושת חמודה, כלומר למותגי בגדים פוטנציאליים יש גישה למאות פריטי תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC), שהם יכולים לחלוק עם הקהל שלהם ולתגמל לקוחות עבור זיהוי עצמי.
אבל תוכן שנוצר על ידי משתמשים לא רק מניע רכישות, הוא גם מגדיל באופן דרמטי שיחות. הנה עובדה, תוכן שנוצר על ידי משתמשים יש סיכוי של פי 5 ליצור שיחות בין לקוחות מאשר תוכן אחר.
קחו לדוגמא את החשבון אינסטגרם של Fashion Nova, הפיד שלהם כולל תערובת של תמונות שהועלו על ידי לקוחות, כאשר הלקוחות גם הופכים להיות משפיעים קטנים והם מעודדים ליצור עוד תוכן שנוצר על ידי משתמשים – נשמע כאילו כולם מרוויחים, נכון?
ה-האשטאג #novababe שמור עבור תוכן שנוצר על ידי משתמשים (כרגע קיימים יותר מ-630.000 תמונות עם ההאשטאג הזה), שמתוכן החשבון הראשי של Fashion Nova משתף (בערך 20 תמונות ביום).
- משפיעים הולכים להשפיע
תוכן שנוצר על ידי לקוחות בצעד מעל כולם הוא התחום של המשפיעים. מותגים מביאים את הדמויות הפופולריות בתעשייה וגם כל מיני אנשים בעלי '15 דקות תהילה' על הפיד כדי לשתף את קווי המוצרים האחרונים שלהם.
אסטרטגיה זו מעניקה לבגדי המותג גישה לקהל שכבר קיים ורלוונטי, ובכך מגבירה את חשיפתם בעולם האופנה.
PuraVida Bracelets עושים את זה מושלם.
יש להם מגוון עצום של 80,000 משפיעים (המכונים "PuraVida Reps") אשר באופן קבוע מבצעים קמפיינים שיווקיים תמורת צמידים חינם. זה עולה למותג כמעט כלום לעומת התשואות של זה.
- הכנס אל 'מאחורי הקלעים'
אין דבר שאנחנו אוהבים יותר מאשר לקבל הצצה אל מה קורה ב- "מאחורי הקלעים", מאחורי החזית המבריקה של המותג האהוב עלינו.
דבר זה מאפשר לחסידי המותג שלך ללמוד יותר על מי אתה ומה נכנס לתהליכים שלך – הסיפור שלא סופר אחרי יצירת קולקציות חדשות, יצירת הבגדים שלך ואירועים שאתה משתתף בהם – מעמיק את קשרי האוהדים שלך, בונה אמון ומטפח קהילה נאמנה.
זה בדיוק מה ש-Kate Spade NY עושים עם חשבון האינסטגרם שלהם. בנוסף לתמונות מעוצבות של הקולקציות האחרונות שלהם, הם גם משתפים תמונות ממענקי פרסים, אירועים, חנויות ואירועים שאינם קשורים לבגדים.
- תן לאישיות שלך לפרוץ
אינסטגרם הוא, כמו רוב פלטפורמות המדיה החברתית, כלי להעברת סיפור.
מותגים שיש להם את ההצלחה הגדולה ביותר הם לא רק עוסקים בפרסום תמונות אקראיות פה ושם ללא קשר ברור. הם יוצרים בקפידה נרטיב שחושף את אישיות המותג שלהם ובונה אמון.
במקום רק להציג את המוצרים שלך, למה לא לבנות סיפור סביבם, ואת המותג שלך, ולשתף את התמונות? אישיות היא מה שמבדיל אותך מהמתחרים שלך, אז לעשות את זה.
מותג ביגוד חיצוני Fjallraven עושה עבודה טובה מאוד בזה.
הם עדיין מציגים את המוצרים שלהם, אבל באופן שקשור עם האווירה שלהם. הם חולקים תמונות של אנשים פעילים לובשים את פריטי הלבוש האחרונים שלהם, אבל אנחנו גם מקבלים תמונות מעוררות השראה של נופים גדולים ונופים מהדהדים עם הקהל שלהם.
יותר ויותר מותגי בגדים הולכים בעקבות זה.
אפילו מותגי מעצבים כמו שאנל והרמס הופכות פחות ופחות מונעות על ידי מוצר, וממקדות תוכן רב יותר על אספקת חוויית אימפרסיביות עבור עוקביהם.
- השתמש בתכונות של אינסטגרם
אינסטגרם פרסמה שורה של תכונות חדשות במהלך השנים האחרונות, כולל אלמנט הסטורים הפופולאריים שמאפשר למשתמשים לשתף תמונות של הרגעים בחייהם, אשר נעלמות לאחר 24 שעות.
אבל עבור מותגי בגדים, הכיף לא נעצר שם.
מותגים עם למעלה מ -10,000 עוקבים יכולים לבטל את הנעילה של התכונה "החלק למעלה", כלומר משתמשים שצופים בסיפור יכולים פשוט להחליק את המסך ולהכוון ישר לדף מכירות רלוונטי.
זה קשור עם "לראות את זה, רוצה את זה, עכשיו" תרבות שיש לנו כרגע, וזה אומר שמותגים יכולים לנצל את הסיפוק מיידי שצרכנים של היום משתוקקים אליו.
Monastyle השתמשה בתכונה 'החלק למעלה' כדי לאפשר לצופים לגשת ישר לדף החדש שלהם, שבו הם (בתקווה) יבצעו רכישה מהירה.
סיפורים (והחלקה למעלה) נהדרים להכרזה על קולקציות חדשות ושאר השחרורים שלך, קידום מכירות או אירועים, והגברת ההמרות ישירות מהפרופיל שלך באינסטגרם.
התכונה 'סטורים עיקריים' מאפשרת לך כעת לקבץ סטורים דומים, לשמור על סטורים במשך יותר מ -24 שעות, וליצור בלוקי תוכן המאפשרים לעוקבים חדשים לקבל אוריינטציה.
- תיוג המוצר הוא החבר החדש שלך
אינסטגרם הופך להיות מקום לרכישות יותר מתמיד, בזכות היכולת לתייג מוצרים.
תוכל לתייג כשמוצרים מופיעים בפוסטים חדשים או לחזור לישנים ישנים ולהוסיף תגים, ותוכל לתייג עד חמישה מוצרים בפוסט עם תמונה אחת בלבד או עד 20 בפוסט מרובה תמונות.
כלומר, אנשים יכולים לקבל את מידע על התחתית של המוצרים שלך מהפיד שלך באינסטגרם, ואם הם אוהבים את מה שהם רואים, ניתן ללחוץ על התג ולהועבר לדף נחיתה נפרד שבו הם יכולים לקנות את הפריט.
עקוב אחר צעדים אלו כדי להפוך את האינסטגרם לכלי שיווקי מושלם:
- הכנס אל הפרופיל שלך ולחץ על הגדרות (או על גלגל שיניים)
- לחץ על מוצרים ואז לחץ המשך
- בחר קטלוג מוצר לחבר לפרופיל שלך
- לחץ סיים
עכשיו, כאשר אתה מפרסם תמונה, תהיה לך אפשרות לקשר מוצרים מהקטלוג שלך – בקלי קלות.
- הראה תנועה בוידאו
כאשר אינסטגרם השיקה הודעות וידאו ב -2013, למעלה מ-5 מיליון סרטונים הועלו ב-24 השעות הראשונות-והאהבה של הציבור להזיז תמונות לא האטה מאז… ובכן, מאז ולתמיד.
למעשה, הפלטפורמה ראתה עלייה של 80% במספר הסרטונים ששותפו בכל שנה ושנה.
אם אתה לא נכנס לתוך העוצמה של פוסט וידאו, אתה עלול להחמיץ.
מותגי בגדים רבים שמחליטים לשתף רק תמונות זה גם בסדר גמור (הצילום החזותי של האופנה כבר די טוב), אבל תחשוב על זה ככה: היתרונות במכירת בגדים היא הצגת מראה התנועה.
הצבע, הסגנון, ותליון של פריט לבוש, שהוא לעתים קרובות חלק גדול של הסטייל של התלבושת, ניתן לראות הרבה יותר טוב בווידאו מאשר בתמונת סטילס.
- מקד מחדש את מבקרי האתר עם מודעות אינסטגרם
72% מהמשתמשים קנו מוצר שהם ראו באינסטגרם, וממוצע זה עשוי להיות אפילו גבוה יותר עבור בגדים, מה שהופך להיות אחד הדברים שהכי קל למכור בפלטפורמה.
אבל רק בגלל שאנשים קנו משהו דרך אינסטגרם, זה לא אומר שהם הולכים לקנות ממך בפעם הראשונה שהם חולפים על פני המותג שלך.
זה מוכח כי זה לוקח בערך שבעה נקודות מגע עבור מישהו להשקיע כסף במוצר מתוך מותג חדש.
זה המקום שבו retargeting (מיקוד מחדש) נכנס למשחק.
אם אי פעם ביקרת באתר ולאחר מכן נכנסת מאוחר יותר אל המדיה חברתית כדי למצוא את עצמך מופגז עם מודעות מהאתר שאתה בדיוק רק עזבת, מזל טוב – מיקדו אותך מחדש.
מודעות כמו אלו עובדות טוב במיוחד עבור מותגי בגדים כי הם מזכירים למשתמשים על מוצרים ספציפיים שהם היו על הגדר לגביהם.
Aroa Bikini שמה למטרה אנשים אשר כבר הסתכלו באתר האינטרנט שלהם, את אותם אנשים מקבלים מודעות המושכות את העין שלהם בפיד, זה בעצם לומר, "היי, זוכר אותנו? אהבת את הדברים שלנו כשהיית באתר שלנו, אז הנה עוד קצת! "
כדי להשתמש במיקוד, אתה מזהה אנשים שביקרו באתר שלך מבלי לקנות ואתה שולח מודעות רלוונטיות אליהם באמצעות האינסטגרם. פשוט (אבל קצת טכני).
רוצה להתחיל לעבוד על זה? צור קשר עם צוות המדיה בתשלום שלנו כדי לדון כיצד תוכל לקצור את היתרונות של מיקוד מחדש.
- צור כימיה עם תכונות אינסטגרם ניסיוניות
מכיוון שזה פלטפורמה ויזואלית כזו, אינסטגרם נותן למותגים הזדמנות להיות יצירתיים באמת.
יש מספיק תכונות ואפשרויות שאתה יכול לשחק מסביב, כדאי לבוא עם אסטרטגיה מתאימה באופן ייחודי לך ולקהל שלך. אל תשכח להשתעשע עם זה!
קח את לדוגמא, Off-Whiteאחד המותגים החדשים ביותר של ביגוד רחוב של העשור האחרון, אשר יצרו מסנן פנים אינסטגרמי משלהם כדי שמשתמשים יוכלו לשלב אותו לתוך הסטורים שלהם.
הם בהחלט שילמו לצוות שלם של מתכנתים עבור מסנן זה (יש דרכים הרבה יותר זולות כדי לקדם את העסק שלך) אבל הבלטה שלה בלוח המסננים בסטורי עושה דברים גדולים עבור המותגOff-White – במיוחד מאז שהמשתמשים צריכים לעקוב אחר החשבון כדי להפעיל את המסנן.
עכשיו כשיש לך את עצות השיווק הטובות ביותר שלנו היום עבור קהל האינסטה בערכת הכלים שלך, נותר רק לצאת לדרך ולהפוך אותו להצלחה!