פייסבוק עסקי

מאתר אינטרנט אשר החל לפעול באוניברסיטת הרווארד בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג, אדוארו סברין, דסטין מוסקוביץ, אנדרו מקקלום וכריס יוז בהיותם סטודנטים, פייסבוק הפכה להיות רשת חברתית בה למעלה ממילאירד דפים עסקיים ומשתמשים פעילים.

 

הרשת נפתחה לכלל הציבור לאחר שהתפשטה במהרה בבתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות בארצות הברית בשנת 2006. אם בהתחלה הייתה זו רשת חברתית שאפשרה לסטודנטים להעביר מידע בינהם, לשמור על קשר עם סטודנטים באותה האוניברסיטה וליצור קשרים עם סטודנטים באוניברסיטאות נוספות, היום פייסבוק היא ללא ספק פלטפורמה עסקית לכל דבר.

 

פייסבוק עסקי – כל מה שצריך לדעת

הפעילות העסקית מתבצעת דרך עמודי פייסבוק עסקי. נתאר לכם עמוד עסקי פעיל בפייסבוק מבלי להזכיר את שמו.

 

בצד השמאלי של העמוד יש את תמונת הפרופיל של העסק, מה שמאפשר ליצור באופן מיידי חיבור בין העסק לבין קהלי היעד שלו. כבר מהתמונה יכול הגולש להבין בדיוק במה העסק עוסק, רק משמו, הלוגו, הצבעים וכו…לצד תמונת הפרופיל תמונת רקע שמאפשרת כמובן להבליט את הפעילות העסקית של אותו עסק, בין אם על ידי יצירת קולאז’ ובין אם על ידי תמונת פוסטר. מתחת לשתי התמונות יש כמובן את שורת ה- LIKED, FOLLOWING AND SHARE. מתחת לאלו יש כל מיני אירועים, תמונות, סרטונים וסטטוסים שהועלו לאחרונה לעמוד העסקי ומאפשרים לנו בתור מנהלי עמוד עסקי בפייסבוק להסתכל על הפעילות העסקית שלנו לאורך זמן ומצד שני להשאיר את עוקבי העמוד מעודכנים.

 

בחלק השמאלי של העמוד העסקי יש את עמוד הבית בו מועלים כל הפרסומות, התמונות, הסרטונים, הפוסטים ממש כמו אצלנו בפיד… יש את קטגוריית ה- ABOUT שזה בעצם מאין תעודת זהות של העסק שם אמורים להופיע הפרטים הבאים: טלפון, מייל ליצירת קשר, פירוט הפעילות העסקית של העסק וכדומה. חלק זה מטרתו להקל על העוקב שמחפש ליצור קשר עם בעל העסק או עם שירות הלקוחות של העסק.

 

בהמשך יש תמונות, כמות לייקים של העמוד כולל נתונים סטטיסטיים באחוזים (כמות לייקים חדשים, טוטאל לייק וכו), סרטונים, עמוד צור קשר, קישור לחנות אינטרנטית במידה והעסק מוכר מוצרים או שירותים דרך אתר אינטרנט מקביל, אירועים ותגובות של לקוחות על הפעילות העסקית שלנו לאורך ציר הזמן. כמובן שליד כל פוסט, סרטון או תמונה יש תאריך, שעה ושרשור של כל ההתנהלות סביבו.

 

מהם היתרונות של ניהול פייסבוק עסקי?

אז כמובן היתרון הראשון והבולט ביותר הוא בכך שאנו יכולים לפלח את קהלי היעד שלנו באמצעות הפייסבוק. למשל, אם אנחנו עסק אשר מוכר מוצרים, בגדים וצעצועים לתינוקות ברמת השרון, קהל היעד שלנו יהיה אמהות או הורים בגילאים 25-40 מאזור המרכז והשרון, אלא אם כן יש קישור מעמוד הפייסבוק לחנות האינטרנטית שלנו מה שמגדיל את קהלי היעד שלנו גם להורים, סבים וסבתות בכל רחבי הארץ, זאת במידה ואנו עושים שירות משלוחים.

 

בנוסף, אם החלטנו לפעול באופן עסקי דרך הפייסבוק, נוכל לעשות זאת בעצמנו ובחינם, למרות שבעלי עסקים רבים בוחרים בחברה או פרילנסר אשר מקדמים עמודים עסקיים בתשלום בכדי שהפעילות הזו תתבצע בצורה מקצועית הרבה יותר. גם כאן, בדומה לגוגל מערך הקידום מתחלק לשני סוגים: קידום ממומן ואורגני כאשר הממומן הרבה יותר חזק ופועל מיידית.

 

יתרון נוסף ואולי החשוב ביותר בניהול עסקי בפייסבוק הוא בכך שאנו יכולים להגיע לכמות עצומה של אנשים הן בישראל והן בעולם ללא מאמץ תוך ניצול מערכת החיפוש של פייסבוק לטובתנו. עמוד שמנוהל במקצועיות, התמדה ודיוק מאפשר להגיע לכמות עצומה של אנשים זאת על ידי מערך שיתופים, לייקים ותגובות, מסייע לנו להגדיל את כמות הלקוחות שלנו ובכך גם את ההכנסות שלנו בטווח הקצר והארוך.

 

יחד עם זאת, פעילות עסקית בפייסבוק עוזרת לנו להישאר בקשר תמידי ורציף עם כל הלקוחות שלנו, להבין מה הצרכים שלהם בכל נקודת זמן, לספר על מבצעים, על הנחות, על הזדמנויות חדשות, משרות פתוחות, מוצרים או שירותים חדשים ועוד.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UWRNVzXXYIM ')}