5 טרנדים שמעצבים את עתיד השיווק באינסטגרם
תוהה איך נראה העתיד של שיווק באינסטגרם ?
2019 ממש מעבר לפינה, ובגלל שאינסטגרם משתנה לעיתים כל כך קרובות זה יכול להיות קשה לתכנן מראש בכל מה שנוגע ללתקצב,משאבים או למידת מיומנויות חדשות.
טרנד אינסטגרמי #1: סרטון אנכי
זוכר שסרטון אנכי היה פעם דבר רע?
אם צילמת סרטון בטלפון והעלת אותו לפייסבוק, היית מקבל מלא תגובות שאומרות: "סובב את המצלמה שלך!"
אבל כל זה השתנה, בגלל שלא רק שסרטון אנכי מקובל עכשיו, כיום זה גם טרנד אינסטגרמי ענק.
סרטון אנכי נמצא עכשיו בכל מקום באינסטגרם: אינסטגרם לייב, אינסטגרם סטורי, וIGTV.
אך ככל שהחזון של אינסטגרם לעתיד של סרטונים מתקדם, סרטון אנכי עובר גם לפלטפורמות אחרות: אתה אפילו יכול להעלות ולהטמיע עכשיו גם סרטון אנכי ביוטיוב ובvimeo!
סרטון אנכי בבירור לא הולך לשום מקום, מה שאומר שעכשיו זה הזמן ללמוד איך ליצור ולערוך סרטון אנכי כדי שתוכל להיות מוכן ל2019 ולעתיד של שיווק באינסטגרם.
אפילו אם אתה עובד עם צוות וידאו, למידה בסיסית של הפקת וידאו ומיומנויות עריכה יכולים עכשיו לעזור לך בקריירה שלך ברשת החברתית.
זה עדיין בעל ערך לדעת איך לערוך סרטון ארוך יותר לקטעים קצרים לפוסטים או סטורי של אינסטגרם, ואתה יכול להשתמש באפליקציות כמו Inshot או Storeo כדי לחזק את הערך של ההפקה של הסטורי שלך.
איך ליצור סרטון אנכי לאינסטגרם:
כשזה נוגע ליצירת סרטון אנכי לאינסטגרם , יש לך כמה אפשרויות:
- צלם סרטון אנכי עם הטלפון שלך או הפוך את המצלמה שלך כי לצלם בצורה אנכית.
- צלם סרטונים לרוחב במצלמה שלך ואז באותו זמן צלם סרטון אנכים בטלפון שלך.
- צלם תמונות רחבות יותר במצלמה שלך וצור סרטון של נוף או סרטון אנכי באמצעות גזירה בגמר ההפקה.
יש הבדל גדול בין לתכנן לסרטון אנכי לבין להעלות סרטון לרוחב לסטורי שלך או לIGTV ופשוט לקוות שהגזירה תעבוד.
כשאתה מתכנן לסרטון אנכי, אתה יכול לוודא שהאובייקטים שלך ממורכזים, שאין ראשים או פרצופים שנחתכים ושבאופן כללי הסרטון האנכי הרבה יותר מתקשר, מה שיגרום לעיניים להתמקד על התוכן שלך ליותר זמן ויגרום ליותר צפיות.
איך לערוך סרטון אנכי לאינסטגרם:
אני לא הולך לשקר: לערוך סרטון אנכי לאינסטגרם זה לא קל.
אבל אם אני מצליח להבין את זה, ככה גם אתה! כל מה שזה דורש זה קצת אימון, ורוב הזמן שבוזבז הושקע בלנסות למצוא את האפליקציות הנכונות שבאמת עבדו.
גם כדי לערוך סרטון אנכי יש לך שלוש אפשרויות:
- ערוך את הסרטונים האנכיים בטלפון שלך: לרוע המזל, אפליקציית הiMovie בטלפון שלך לא עורכת סרטון אנכי, אז האפשרות הזאת בחוץ. אני ממליץ להשתמש באפליקציה כמו InShot או Bolt שיעזרו לך ליצור סרטונים אנכיים במיוחד בשביל הגודל 16:9 של אינסטגרם.
- ערוך בiMovie במחשב שלך: אם אתה רוצה להוסיף שכבות, טקסט או עיצוב גרפי לסרטון האנכי שלך, אז iMovie זאת אפשרות טובה. תצטרך לסובב את קטעי הוידאו שלך ולערוך אותם "לצד" ואז להפוך את הסרטון שלך בQuicktime ברגע שיצאת אותו.
- ערוך עם תוכנת וידאו מקצועית: אם אתה מומחה לסרטונים או שיש לך צוות וידאו, אז שימוש בתוכנת עריכת וידאו מקצועית כמו Adobe Premiere Pro או Final Cut Pro זאת אפשרות טובה בשבילך!
טרנד אינסטגרמי #2: פילטרי AR לסטורי באינסטגרם
נושא מרכזי בכנס F8 של פייסבוק השנה היה המיקוד במציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR), שנשמעת כמו טכנולוגיה רחוקה ועתידנית. אבל האם ידעת שקרוב לוודאי שאתה יוצר אינטראקציה עם מציאות רבודה כל יום?
הפילטרים החמודים של פנים באינסטגרם הם בעצם דוגמא מצויינת לאיך מציאות רבודה יכולה להשתלב בחיים שלנו וליצור חוויות מהנות וקסומות.
יוצרים, משפיעים ומותגים יוכלו ליצור את הפילטרים המותאמים אישית שלהם באמצעות שימוש ב"סטודיו" AR של פייסבוק.
ראינו כמה מותגים שכבר משתמשים בפילטרים של AR בסטורי, שהם ריהאנה וקיילי ג'נר. פילטרי הפנים האלו זמינים רק לעוקבים שלהן ואנשים יכולים לשחרר את הפילטר באמצעות מעקב אחרי ריהאנה או קיילי.
ריהאנה יצרה פילטר נוצץ משלה כדי לעזור לך לנצנץ כמו יהלום בסלפי שלך. הפילטר קידם את הנשף יהלום השנתי שלה והשימוש שלו היה כדי להעלות מודעות לקרן הצדקה קלרה ליונל.
לזה של קיילי הייתה מטרה אחרת, שהייתה לעזור לאנשים למצוא את הגוון הנכון של שפתון הקיילי קוסמטיקס. אתה יכול "לנסות" את השפתונים במצלמת האינסטגרם סטורי שלך, מה שעשוי לפתות אותך באמת לקנות את המוצר.
הפילטר עבד גם כ"פילטר יפה", נותן לך ריסים יותר מובלטים וגורם ללחיים שלך להיות ורודות.
אתה יכול גם לנסות את הפילטרים אם אתה רואה את אחד החברים שלך משתמש בפילטרים בסטורי של האינסטגרם, מה שאומר שפילטרי הAR של אינסטגרם בעצם נועדו כדי להפוך לויראליים והם הזדמנות צמיחה ענקית שכדאי לך לשים עליה עין!
טרנד אינסטגרמי #3: אירועי אופליין שמיועדים לאינסטגרם
השנה, טרנד אינסטגרמי ענק היה מותגים שלוקחים את המשפיעים שלהם לחופשה.
למה? בגלל שזאת היה דרך קלה (ובכל זאת יקרה) ליצור תוכן אינסטגרמי אדיר שלא רק שיצר המון לייקים, אלא גם מכר הרבה מוצרים.
חברות כמו Revolve,Benefit וBoohoo לוקחות קבוצות קטנות ונבחרות בפינצטה של משפיעי אינסטגרם לחופשות כדי להפיק תועלת מהמעקב המשמעותי והרלוונטי אחריהם. הם יוצרים חוויה, מעצבים את אורח החיים החדשני של בחורה מגניבה, ומזמינים את הקהל לעקוב אחריהם בחוויה (ולקנות את כל מה שהמשפיעים לובשים).
אבל מחוץ לשיווק של בעל השפעה, ראינו גם עליה מפלצתית ב"מוזיאונים" שנבחרו לתמונה המושלמת לאינסטגרם. יש אינספור כתבות על הטרנד הזה וזה לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב.
מקומות התכנסות כמו מוזיאון הגלידה ומפעל הצבע עשו סיבובי הופעות בארצות הברית, ומשכו אליהם אלפי מבקרים ששמחו לשלם עבור זמן מהנה והלייקים באינסטגרם שבאים עם זה.
אנחנו גם מתחילים לראות כמה מותגים משלבים את שתי החוויות האלו יחד באמצעות יצירה של תערוכות ממותגות מהחיים האמיתיים ללקוחות שלהם.
לדוגמא, Refinery 29 Rooms היה פופ-אפ ממותג שמותאם לקהל דור הY שלו, וכלל הרבה הזדמנויות לא רק לתקשר עם המותג, אלא גם להעלות פוסטים עליו באינסטגרם.
בנוסף זה גם עזר להם להצמיח את המותג וקהל הקוראים שלהם באמצעות הטבע הויראלי של שיתוף עם החברים שלך באינסטגרם.
אז, איך זה משפיע על שיווק באיסנטגרם של המותג שלך?
יצירת חוויה מנותקת, ראויה לאינסטגרם ללקוחות שלך יכול לא רק לעזור לך להשיג יותר עוקבים, אלא גם לייצר יותר מכירות או מבקרים בחנות שלך.
תחשוב על זה כמו מפה לאוזן, אבל באינסטגרם: כשלקוח נמצא בארוע שלך או בחנות שלך, ואתה יצרת רגע שראוי להיות באינסטגרם, הם ישמחו ויתרגשו לצלם תמונה ולשתף אותה בפיד שלהם באינסטגרם.
הם יכולים לתייג את המותג שלך בתמונה שלהם,בכיתוב ובמיקום, ולעודד את העוקבים שלהם לבקר בעסק שלך!
בר הקוקטיילים בטורונטו Her Majesty’s Pleasure הוא דוגמא מעולה לכך. באמצעות הוספת שלט נאון חמוד וכמה טלפונים מסתובבים בנקודה מוארת היטב, הם הצליחו להפוך את הבר שלהם ליעד אינטסגרמי.
הדקורציה שלהם נוצרה במיוחד כדי למשוך את שוק המטרה שלהם של נשים מדור הY, ובגלל האופי הויראלי של נשים שמשתפות את התמונות שלהן במיקום שלהן, הם הגדילו את האינסטגרם שלהם ל26,000 עוקבים, שזה מאד מרשים לעסק קטן!
אבל אתה לא חייב להיות מיקום קמעונאי כדי ליצור חוויות מהעולם האמיתי לאינסטגרם: מותג היופי האלטרנטיבי Summer Fridays שיתף פעולה עם המקום החם של LA באינסטגרם Alfred Coffee כדי ליצור עטיפות מותאמות אישית לכוסות שלהם.
לעטיפות יש ציטוטים חמודים, על המותג, וכוללות גם את ההאשטג הממותג שלהם. זאת דרך מעולה להגדיל את המודעות למותג, לקדם את האינסטגרם שלך, ולעבוד עם עסקים מקומיים!
טרנד אינסטגרמי #4: קניות באינסטגרם
עד עכשיו בשנת 2018, אינסטגרם השיקה הרבה אופציות לקניות, ואין האטה באופק.
בנוסף לתיוג מוצרים בפוסטים באינסטגרם, אתה יכול עכשיו גם לתייג מוצרים בסטורי ולקנות מוצרים מומלצים באמצעות לחצן חדש של "קניה" בדף הסייר.
ישבתי לאחרונה עם המנהלים של רשתות חברתיות מאחורי שלושה מותגים מובילים, ושאלתי אותם איזה אפשרות נתנה להם הכי הרבה המרה: תיוג מוצרים, לדפדף למעלה בסטורי, או קניה דרך הלינק בביוגרפיה.
ובאופן מפתיע, לשלושתם היו תשובות שונות!
מסתבר שכרגע, אין אפשרות מובילה באינסטגרם כשזה מגיע ללעשות מכירות דרך האינסטגרם, ובגלל שכל קהל הוא שונה, זה חשוב שתבחן כל אפשרות כדי לגלות מה עובד הכי טוב בשביל החשבון שלך.
עכשיו זה הזמן לבחון ולגלות איזה קניה מבצעת המרה הכי טובה לחשבון שלך, כדי שתוכל להתחיל את 2019 עם אסטרטגית מכירות סולידית באינסטגרם.
קניות באינסטגרם בבירור מתגלות כערוץ מכירות יעיל, אז לאיזה אפשרויות נוספות נוכל לצפות בעתיד?
אני לא אהיה מופתע אם אינסטגרם תיצור דרך כלשהי לאפשר גם למשפיעים לתייג מוצרים של מותג בפוסטים שלהם.
אבל אל תצפה שכולם יוכלו לתייג מוצרים: התחזית שלי היא שזה יהיה דומה לאפשרות השותפות בתשלום של אינסטגרם, שבה מותגים יכולים להוסיף ולאשר משפיעים מסויימים.
שיווק באמצעות בעלי השפעה באינסטגרם משגשג, ומותגים כל הזמן מחפשים להוכיח את ההחזר על הריבית (ROI) של פוסטים באינסטגרם, אז זה הגיוני שיהיו אפשרויות חדשות לעקוב אחרי ההצלחה של פוסטים ומשפיעים באינסטגרם.
אם הקניות באינסטגרם ימשיכו לפעול בצורה טובה, אתה עשוי אפילו לראות את הקניה באינסטגרם הופכת גם להיות אפליקציה משל עצמה! נצטרך לחכות ולראות…
טרנד אינסטגרמי #5: מודעות פרסום בסטורי של האינסטגרם
אחרון אבל בהחלט חביב, טרנד ענק לשנת 2019 באינסטגרם יהיה מודעות פרסום בסטורי של האינסטגרם!
עם 400 מיליון אנשים שצופים בסטורי באינסטגרם כל יום, והעלייה בעלות של פרסום בפייסבוק, זה הגיוני שמותגים ירצו למצוא ערוץ חדש, זול יותר לפרסם בו.
וכן, פרסום בסטורי באינסטגרם בצמיחה, אבל זה עדיין יחסית מוקדם.
עכשיו זה הזמן להתחיל לבחון פורמטים שונים בסטורי באינסטגרם כדי למצוא מה עובד בשבילך, בזמן שזה עדיין יחסית זול, ולפני שהתחרות שלך מתחילה!
כמו סטורי באינסטגרם, יצירת תוכן אנכי למודעות בסטורי יכול להיות מאתגר.
תזכור, כשאנשים צופים בסטורי באינסטגרם הם רגילים לראות תוכן שגרתי מהחברים שלהם במקום סרטונים שמופקים ברמה גבוהה, אז אם אתה לא רוצה שאנשים ידפדפו את ה"מודעה" שלך, תנסה לבחון מראה אורגני ופחות מפולטר.
מודעות פרסום בסטורי של האינסטגרם הולכות להיות דבר ענק בשנת 2019, אז אתה יכול לצפות לעוד אסטרטגיות ותוכן מסביב לטרנד האינסטגרמי הזה בחודשים שיבואו!
המאמר טרנדים שיווקיים באינסטגרם פורסם ראשון בטרופיק